Belettering, voor herkenbaarheid

Belettering

In dit artikel gaan we het hebben over belettering. We gaan het onder andere hebben over de reden waarom mensen belettering gebruiken en een voorbeeld van belettering dat veel voorkomt. Lijkt het jou interessant om meer te weten te komen over dit onderwerp? Dan raden wij je aan om vooral verder te lezen. Je zult er in ieder geval niet dommer van worden!

 

Reclame maken onderweg

Tegenwoordig zijn enorm veel mensen grote gedeelten van de dag op de weg. Hier wordt dan ook een hele hoop reclame gemaakt en dat is niet zomaar! Iedereen is namelijk op de weg te vinden. Er komt veel autoreclame voor op de weg. Dit is een slimme manier van reclame maken, omdat iedereen die jij passeert en iedereen die jou passeert kan lezen wat jij op je auto bedrukt hebt staan. mocht je een dienst, bedrijf of product willen promoten en ben je veel onderweg? Dan is autoreclame door middel van belettering een hele goede optie. Op deze manier creëer je naamsbekendheid en je promoot tegelijk je dienst of product. Je ziet het onderweg waarschijnlijk vaker dan je daadwerkelijk door hebt. Denk aan de supermarkten Jumbo en Albert Heijn bijvoorbeeld. Op de bezorg bussen en vrachtwagens staat altijd de bedrijfsnaam. Als je iets besteld hebt is direct duidelijk dat zij degene zijn die het komen bezorgen.

 

Herkenning

Stel je voor, Albert Heijn of Jumbo bezorgt zonder belettering. Er staat ineens een wit of zwart bezorgbusje voor de deur. Je weet niet of dit voor jou bedoeld is. Sterker nog, waarschijnlijk kijken de bewoners van de straat even uit het raam wie of wat het is. het komt niet echt vertrouwd over en het kan zelfs argwaan wekken. Doordat zij ervoor hebben gekozen om een afbeelding van hun assortiment op de vrachtwagens te bedrukken met hun bedrijfsnaam en eventuele beschrijving erbij te zetten, weten mensen wie het zijn, waarvoor ze komen en daarnaast geeft het een gevoel van vertrouwen. Naast dit maak je dus reclame voor je bedrijf doordat iedereen onderweg en in de omgeving van de bezorgadressen de bedrijfsnaam kan lezen. Kortom, nieuwsgierigheid wordt gecreëerd en je werkt er ook vertrouwen mee op.

 

Ander veelvoorkomend voorbeeld

Een ander voorbeeld van belettering die vaak gezien wordt is het geven van een naam aan een boot. Iedere boot heeft een naam. Dit kan een zelfverzonnen naam zijn, een naam met een betekenis, bijvoorbeeld waar de boot vandaan komt (plaatsnaam) of iets creatiefs. Zo kun je de naam van een persoon op de boot zetten die veel betekent voor je. Je kunt het zo gek maken als je wilt. Dit is ook effectief, want iedereen zal je boot herkennen aan de naam.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *